Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Urzędzie Skarbowym w Brzesku

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Urzędzie Skarbowym w Brzesku

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Urzędzie Skarbowym w Brzesku

    Zagadnienia związane z przyjmowaniem i załatwianiem spraw w Urzędzie regulują w szczególności przepisy:

    •  Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.  –  Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012, poz. 749 z późn. zm.),
    •   Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.),
    •   Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),
    •  Zarządzenie Nr 14 Ministra Finansów z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych oraz organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt,
    •   Zarządzenie Nr 10 Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie z dnia 1 kwietnia 2015 r. w sprawie nadania Urzędowi Skarbowemu w Brzesku Regulaminu Organizacyjnego.

    Zasady przyjmowania stron:
     

    Strony przyjmowane są na sali obsługi podatnika w godzinach:

    poniedziałek
    od 7:15 do 18:00

    wtorek - piątek     
    od 7:15 do 15:15

    Naczelnik Urzędu przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków:

    poniedziałek   od  13:30  do 17:00

    Załatwianie spraw
    Stosownie do powołanych przepisów całość korespondencji, która wpływa do Urzędu po rejestracji przekazywana jest do Naczelnika Urzędu. Po dekretacji przekazywana jest do odpowiednich komórek organizacyjnych.

    Zasady załatwiania spraw:

    • sprawy są załatwiane w formie pisemnej, terminowo, bez zbędnej zwłoki
    • sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania dowodowego winny być załatwione nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia  wszczęcia postępowania,
    • niezałatwienie sprawy we właściwym terminie powoduje konieczność powiadomienia przez Urząd strony o przyczynie niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy,
    • w przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie przez Urząd, stronie przysługuje ponaglenie do organu wyższego stopnia,
    • postępowania wszczynane są na wniosek strony lub z urzędu, w postępowaniu odwoławczym odwołanie składa się do organu drugiej instancji za pośrednictwem organu, który wydał orzeczenie w pierwszej instancji.
    • uprawnienia do podpisywania pism określa Regulamin Organizacyjny Urzędu
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 08.04.2015 Data publikacji: 15.05.2015 09:20 Data ostatniej modyfikacji: 15.05.2015 09:20
    Autor: Agnieszka Ropek Osoba publikująca: Elżbieta Pietrzak Osoba modyfikująca: Elżbieta Pietrzak