Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw w Urzędzie Skarbowym w Nowym Sączu

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw w Urzędzie Skarbowym w Nowym Sączu

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw w Urzędzie Skarbowym w Nowym Sączu

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności poniższe przepisy:
    - ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613),
    - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.),
    - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),
    - zarządzenia nr 14 Ministra Finansów z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie obsługi  kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych oraz organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt (załącznik nr 1: instrukcja w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych),
    - Regulamin Organizacyjny Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu,
    - instrukcjia obiegu dokumentów w Urzędzie Skarbowym w Nowym Sączu.
    Korespondencja wpływa do Urzędu w następujący sposób:
    - poprzez bezpośrednie przyjmowanie przez pracowników komórki ds. obsługi bieżącej na sali obsługi interesantów oraz referentów spraw,
    - drogą pocztową, faxem, e-mail .
    Po zadekretowaniu przez kierownictwo Urzędu sprawy przekazywane są do załatwienia przez poszczególne komórki Urzędu lub wyznaczonych pracowników.
    Sprawy w Urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu ogólnych zasad, tj.: praworządności, terminowości, prowadzenia postępowania w sposób budzący zaufanie do organu podatkowego, zapewnienia stronie czynnego udziału w każdym stadium postępowania oraz podjęcia niezbędnych działań w celu dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego prowadzonej sprawy.
    Zgodnie z Ordynacją podatkową załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej (art. 139 par 1 Op). Niezwłocznie są załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez stronę lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie. (art. 139 par 2) W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie Naczelnik Urzędu ma obowiązek zawiadomienia strony o przyczynach niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy (art. 140 par 1 Op). Do terminu, w którym ma być wydana decyzja nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnienia spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 139 par 4).
    Na niezałatwienie sprawy we właściwym terminie służy stronie ponaglenie do organu podatkowego wyższego stopnia (art. 141 par 1 Op).
    Postępowanie wszczynane jest na wniosek strony lub z urzędu. Przy postępowaniu odwoławczym, odwołanie wnosi się do Dyrektora Izby Skarbowej za pośrednictwem organu pierwszej instancji, tj. Naczelnika Urzędu Skarbowego. Wymogi formalne podania przewidują co najmniej wskazanie w treści żądania, osoby od której pochodzi oraz jej adresu. Przepisy szczególne mogą określać dodatkowe wymagania co do treści podania.
    Sprawy załatwiane są w formie pisemnej.
    Uprawnienia do podpisywania pism określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu.
    Skargi i wnioski
    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania.
     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 08.05.2015 Data publikacji: 14.05.2015 13:33 Data ostatniej modyfikacji: 14.05.2015 13:34
    Autor: Wawrzyniec Waśko Osoba publikująca: Elżbieta Pietrzak Osoba modyfikująca: Elżbieta Pietrzak